Designat för dig, graverat med omsorg

Köpvillkor

 

Allmännt

För att genomföra ett köp måste minderåriga (under 18 år) ha målsmans godkännade.

Säll Design reserverar sig för prisförändringar, slutförsäljning, eventuella tryckfel. Även om Säll Design strävar mot att få bästa möjliga bildåtergivning av produktbilderna, kan färger som återges på hemsidan skilja sig mot exakta färger i verkligheten. Säll Design förbehåller sig rätten att inte gravera motiv och texter som anses olämpliga eller på något sätt strider mot lagen.

Vid kontoregistrering samt genomfört köp hos Säll Design samtycker du till dessa köpvillkor, samt samtycker till att få nyhetsbrev och information om webbplatsen. Jag skickar endast information och reklam via partnern MailChimp och säljer inte dina uppgifter till tredje part. Vill du inte ha några nyhetsbrev eller information behöver du kontakta Säll Design för att avregistrera dig från prenumerationen alternativt avregistrerar dig längst ned i ett av nyhetsbreven du erhållit.

 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. Skulle du registrerat dig som företag visas exlusive moms för varan. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms om gällande, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

 

Beställning

När du placerar en beställning etableras ett köpavtal så snart Säll Design har bekräftat din order via e-post. Orderbekräftelsen genereras automatiskt och skickas till den angivna e-postadressen utan manuell granskning. Om du inte har fått en orderbekräftelse strax efter att du har lagt din order, vänligen kontrollera din skräppostmapp för att säkerställa att den inte hamnat där. Om du inte har mottagit någon orderbekräftelse, vänligen kontakta mig för att få den skickad igen.

Vid beställning via e-post eller telefon:
Om du skickar in din beställning via e-post eller telefon bekräftas köpavtalet när Säll Design skickar en orderbekräftelse via e-post.

 

Leverans

Alla leveranser skickas med Postnord som transportör.

Beställningar lämnas över till transportör inom 1-3 arbetsdagar med reservation för ev. slutförsäljning och förseningar under perioder med hög belastning/orderingång. Om du begärt att få ett korrektur av motivet gäller en ny tid, om 1-3 arbetsdagar innan varan skickas, från när du har godkänt motivet och meddelat mig detta.

Ej hämtade varor returneras till mig. För alla paket som inte löses ut förbehåller jag mig rätten att debitera dig kostnader för returfrakt och expeditionsavgift, för närvarande 250:-.
För ej uthämtade paket som på begäran av mottagare skickas på nytt, debiteras osubventionerad faktisk fraktavgift.

Leveranstid ligger för Postnord normalt sett inom 2-4 arbetsdagar, men avvikelser kan förekomma och Säll Design kan inte ta ansvar för eventuella förseningar transportör orsakar.

 

Ångerrätt

1. Produkter som är personifierade och specialtillverkade enligt kundens önskemål omfattas inte av ångerrätten enligt distansköplagen (2005:59, 2 kap. 11 §). Detta inkluderar produkter där kunden har lagt till personliga detaljer, som namn, initialer eller andra anpassade element. Men ta ändå kontakt med mig så kan jag titta på om det finns något jag kan göra.

2. Övriga produkter som inte omfattas av punkt 1 har kunden den vanliga ångerrätten enligt distansköplagen (2005:59, 2 kap. 10 §). Kunden har rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från det att varan mottagits. Ångerrätten gäller under förutsättning att produkten returneras i oskadat skick och i originalförpackning. I ditt meddelande till mig måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Returer sker på din egen bekostnad. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott, och vara emballerad på ett sådant sätt att varan inte blir skadad. Du skall skicka varan tillbaka till Säll Design inom 14 dagar från den dag du ångrat ditt köp.

Jag återbetalar det belopp du har betalat för varan så snart som möjligt och senast inom 30 dagar från dag då jag mottog varan.

 

Reklamation

Om emballage/yttre förpackning är trasig vid leverans skall reklamation göras direkt till transportör. Ombud tar normalt sett inte hand om dessa reklamationer, så om de nekar till detta behöver göras direkt mot transportör. Kontakta också Säll Design att du anmält transportskada till transportören. Skulle en tvist uppstå mot transportör angående transportskadan, kontakta då Säll Design om detta.

Ej synlig transportskada eller om det mot förmodan skulle vara fel vara, anmäl direkt till Säll Design utan dröjsmål och beskriv detaljerat felet. Säll Design ersätter dig efter godkänd reklamation med en ny eller reparerad vara. Skulle en ny eller reparerad vara inte vara möjlig kommer det totala beloppet för den eller de varor det gäller att återbetalas.

Vid både synlig skada på emballage och ej synlig transportskada, skall allt emballage sparas för en besiktning och du kan ombes att ta bilder alternativt videoklipp av emballaget.

Då en reklamation blir godkänd står Säll Design för returfrakten. Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer jag Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Garanti

Säll Design ger 1 års garanti och som privatperson har du 3 års reklamationsrätt på samtliga produkter. Gäller från det datum du mottagit varan.